Informacje dotyczące zmian wynikają z projektowanego rozkładu jazdy pociągów.
Biała plama zniknęła
Petycję skierowano na ręce Marka Chraniuka, prezesa PKP IC.
– Kilka lat temu dzięki współpracy PKP IC, SKPL i PKP PLK uruchomione zostały bezpośrednie pociągi z Zagórza (a w wakacje z Łupkowa) do Krakowa. Dzięki między innymi sugestiom samorządów południowego Podkarpacia udało się skonstruować rozkład jazdy który zapewnił dwóm kursującym parom (rano i wieczór) bardzo dobre zapełnienie i zlikwidował białą plamę komunikacyjną na mapie kolejowej – napisali radni.
Coraz częściej na pociąg nie można kupić biletu
Jak podkreślają samorządowcy pociągi cieszą się bardzo dużym powodzeniem zarówno wśród studentów dojeżdżających do Krakowa, jak i turystów podróżujących w Bieszczady.
– Dodatkowy zajazd „szufladkowy” do Uherzec wzmocnił zainteresowanie tymi kursami – argumentują.
Według nich namacalnym dowodem sukcesu frekwencyjnego są podwójne zestawienia składu w szczytowych okresach a także coraz częstszy brak dostępności biletów na ostatnią chwilę.
Dlatego niezrozumiała jest dla nich informacja, która dotarła do rady, że od marca 2023 roku planowana jest likwidacja porannej pary pociągów.
– Nie znamy przyczyny podobnej decyzji, mimo to apelujemy o pozostawienie w/w pociągów w planowanym rozkładzie jazdy. Ich brak spowoduje ponowny regres komunikacyjny w naszym regionie a także spadek zatrudnienia działach związanych z obsługą pociągów. W związku z tym prosimy o ponowne przeanalizowania planów dotyczących organizacji przewozów na naszej linii oraz ewentualne informacje, co jest przyczyną likwidacji 50 % kursów – wnioskują samorządowcy.
Kursy pociągów muszą być dostosowane do prac modernizacyjnych
Jak informuje biuro prasowe PKP Intercity w czasie obowiązywania rocznego rozkładu jazdy 2022/2023, który wejdzie w życie w grudniu bieżącego roku, zarządca infrastruktury kolejowej przewidział pięć korekt, których zadaniem jest dostosowanie kursowania pociągów do prac modernizacyjnych prowadzonych na liniach kolejowych.
– Kursowanie pociągów od marca będzie ustalone w ramach drugiej korekty, która zacznie obowiązywać od marca 2023 roku. O szczegółach kształtu siatki połączeń w tym okresie będziemy informować bliżej terminu wejścia w życie wspomnianej korekty – tłumaczy biuro prasowe PKP Intercity.
Natomiast jak nas poinformowano dane dotyczące frekwencji stanowią tajemnicę handlową.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?