Trasy rowerowe do 34 km od Lubaczowa. Pomysły na jednodniowy wypad. Gdzie w weekend 30 - 31 marca?

Rozważasz trasę rowerową z Lubaczowa? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 5 ciekawych propozycji. Mają różne stopnie trudności czy długości, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wycieczkę rowerową w odległości do 34 km od Lubaczowa. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Sprawdź, jakie trasy rowerowe w okolicy Lubaczowa proponujemy na weekend.

Trasy rowerowe z Lubaczowa

We współpracy z Traseo wybraliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 34 km od Lubaczowa, które polecają inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz na wyprawę, sprawdź prognozę pogody. W sobotę 30 marca w Lubaczowie ma być 21°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 36 Do cerkwi w Chotyńcu

Trasę dla rowerzystów z Lubaczowa poleca UM_Podkarpackie

Łatwa, w całości płaska trasa poprowadzona w okolicach Radymna. W większości pojedziemy asfaltowymi drogami w otwartym terenie. Jedynie część północna pętli biegnie krótkimi odcinkami dróg szutrowych przez las. Na start wycieczki proponujemy Stubno, w którym znajduje się MOR na szlaku Green Velo. My kierujemy się najpierw do Stubienka, by obejrzeć dawną drewnianą XIX-wieczną cerkiew.
Jedziemy dalej asfaltem o małym ruchu samochodowym w kierunku autostrady. Przejeżdżamy nad nią wiaduktem, po czym skręcamy w pierwszą drogę asfaltową w prawo. Przejeżdżamy przez wieś Nienowice – na małym rondzie drugi zjazd, dalej cały czas prosto. Wąski asfalt poprowadzi nas wśród pól słoneczników do Duńkowic. Dojeżdżając do drogi krajowej skręcamy w prawo. Szybko ją jednak opuszczamy, kierując się za drogowskazem „Charytany 4”. Po drodze mijamy bunkry wchodzące w skład Lini Mołotowa . Przed pierwszymi zabudowaniami Charytan skręcamy w prawo, w drogę gruntową. Dojeżdżamy do Woli Zaleskiej, a następnie Chałupek Chotynieckich. Droga szutrowa zaprowadzi nas ponownie do drogi krajowej, przy której znajduje się cmentarz z I wojny światowej. Kierujemy się na wschód, by po chwili odbić w prawo, na Chotyniec. Tu czeka na nas główna atrakcja wycieczki – piękna drewniana cerkiew wpisana na Listę UNESCO . We wsi spotkamy jeszcze MOR. Jadąc dalej przekraczamy autostradę, mijamy cerkiew w Hruszowicach , a nieco dalej, wśród pól – Kopiec Monastyr. Stąd już prostą drogą jedziemy do punktu naszego startu.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Dawna greckokatolicka cerkiew pw. Narodzenia Bogarodzicy w Stubienku – malowniczo ulokowana w zakolu Stubienki drewniana świątynia pochodzi z 1849 r. Do czasu II wojny światowej służyła grekokatolikom. Po wysiedleniach ludności ukraińskiej nie była użytkowana. Dopiero od 1971 r. pełni funkcję kościoła rzymskokatolickiego. Obok cerkwi znajduje się drewniana XIX-wieczna dzwonnica.

Punkt Oporu Duńkowice – głównym zadaniem schronów była ochrona drogi Radymno – Korczowa, która umożliwiała przemarsz wojsk na wschód, w kierunku Lwowa.
Greckokatolicka cerkiew pw. Narodzenia Przenajświętszej Bogurodzicy w Chotyńcu – to przykład XVII-wiecznego drewnianego budownictwa świątynnego. Wyróżnia się oryginalną bryłą i harmonijną budową. We wnętrzu można podziwiać polichromię figuralno-ornamentalną z 1735 i 1772 r. z malowidłem Sądu Ostatecznego. W zabytkowym ikonostasie z 1671 r. umieszczono cudowną ikonę Matki Bożej. W 2013 r. świątynia została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Greckokatolicka cerkiew pw. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Hruszowicach-Gajach – murowana, trójdzielna świątynia z lat 1996–1999 wzniesiona na potrzeby miejscowych grekokatolików. Wewnątrz mieści się współczesny ikonostas przeniesiony z cerkwi w Olchowcu.

Kopiec Monastyr – to jedno z miejscowych stanowisk archeologicznych o charakterze grodziska-osady. Odkryto tu zarysy jam i pozostałości palenisk z XII-XIII w. Osady z tego okresu były na ogół drewniane, z uwagi na brak surowca kamiennego, stąd też były wielokrotnie niszczone m.in. przez najazdy tatarskie.

🚲 Trasa rowerowa: Trasa po Gminie Susiec

Rowerzystom z Lubaczowa trasę poleca Stokrotka21

Trasa "Po gminie Susie" ma długość ok. 58,8 km. Przebiega po urozmaiconym terenie tej gminy , wzdłuż dróg, rzek, przez wsie, pola i lasy.
W przeważającej części (ok. 46,2 km) biegnie drogami asfaltowymi. Jednak aby dotrzeć do ciekawych miejsc, zawiera odcinki gruntowe (często piaszczyste z krótkimi odcinkami o podłożu z domieszką gliny o łącznej długości 12,6 km ) pomiędzy następującymi miejscowościami lub miejscami:

• Kocudza-Maziły - 2,5 km,
  • Ciotusza Nowa-Łuszczacz przez las - 1,5 km,
  • Róża-Ciotusza Nowa - 3 km,
  • Ciotusza Nowa-Majdan Sopocki Pierwszy - 2 km
  • Nowiny- rezerwat Czartowe Pole przez las i koło rzeki Sopot - 0,6 km,
  • Padurki Polskie (leżące na trasie Błudek-Borowe Młyny) - piąty kilometr na trasie Borowe Młyny-Susiec - droga częściowo szutrowa a w części gruntowa-piaskowa- łącznie 3 km. Alternatywą tego skrótu jest przejazd pełnego odcinka Błudek-Borowe Młyny-Susiec.
    Najbardziej odpowiednim rowerem jest rower Górski. Ze względu na występujące gruntowo-piaszczyste odcinki dróg, oraz różnicę poziomów sięgającą 170 m - trasa jest średnio-trudna.
    Wyjeżdżając spod stacji PKP w przeciwnym kierunku do wskazówek zegara najciekawszymi obiektami lub miejscami na trasie są kolejno:
    młyn w Rybnicy Leśnej, rezerwat Nad Tanwią (Szumy), Ośr. Wyp. Strażnica Carska, widok z miejscowości Kocudza na rezerwat Bukowy Las, drewniany kościół w Łosińcu (dawna cerkiew), cmentarz wojenny w Łosińcu, pomnik J. Piłsudskiego w Zawadkach, można wspiąć się na wzniesienie Wapielnia (1,5 km od Łuszczacza), pomnik w Róży z 1943 r., zabytkowy młyn w Ciotuszy Nowej i budynek byłej gorzelni, zapora i pozostałości po młynie w Zubach (Majdan Sopocki Pierwszy), kąpielisko w Majdanie Sopockim Drugim, zabytkowy kościół w Majdanie Sopockim Drugim (była cerkiew), torfowiskowy rezerwat Nowiny, rezerwat Czartowe Pole, kamieniołom w Nowinach z platformą widokową, miejsce po obozie zagłady w Błudku, zabytkowy kościół w Suścu, w odległości 800m od Gminnego Ośrodka Kultury w Suścu w kierunku na północ na wzniesieniu usytuowana jest wieża widokowa, stąd już tylko 1 km do miejsca startu - stacji PKP w Suścu.
    Uwaga!
    Dla osób, którym taki dystans sprawia trudność, istnieje możliwość skrócenia trasy pomijając odcinek z Ciotuszy Nowej do Łuszczacza i Róży, bądź zastąpić odcinek wiodący od rezerwatu Czartowego Pola w kierunku do Borowych Młynów, jadąc zgodnie ze szlakiem "Green Velo" obok Kamieniołomów w Nowinach bezpośrednio do Oseredka i Suśca.
    Życzę udanej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: GreenVelo - województwo Lubelskie

Lubimyrowery.pl poleca trasę mieszkańcom Lubaczowa

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Narol nr 3 Szlak żółty

• Czas trwania wyprawy: 1 godz.

Trasę dla rowerzystów z Lubaczowa poleca RowerempoRoztoczu

1. Szlak żółty
    Długość trasy - 16 km. Przebieg: Narol - Lipsko (pole bitwy) - Łukawica - Wola Wielka - Jacków Ogród - Dębiny - Jędrzejówka - Narol. Stopień trudności: mały (na całej długości droga utwardzona). Oznakowanie: kolor żółty.
    0,0 km - spod ratusza w Narolu kierujemy się drogą do Werchraty. Przejeżdżamy przez most na strumieniu Krwawica i jesteśmy w Lipsku. 0,6 km - na skrzyżowaniu w centrum Lipska odbiega w prawo droga prowadząca do Huty Złomy przez Jędrzejówkę i Dębiny - nią będziemy wracać z wycieczki. Jedziemy prosto, mijając zabudowania miejscowości Lipsko. Na skraju wioski stoi drewniany drogo-wskaz do fortyfikacji ziemnych - wału obronnego dawnego miasta z XVII w. W prawo odbiega zielony szlak im. Brata Alberta (wytyczony w 1990 r.). Wyjeżdżając z Lipska po lewej stronie drogi napotkamy tablicę pamiątkową odsłoniętą w 1975 roku ku czci 36 osób poległych w walce i zamordowanych podczas napadu UPA. Poruszamy się szosą prowadzącą przez Łukawicę i Wolę Wielką do Werchraty. Z czasem wyjeżdżamy na otwartą przestrzeń pól, skąd rozlega się widok na Wielki Dział. Po lewej stronie drogi znajduje się cmentarz, w dali za nim, przysiółek Kijasówka. Droga w prawo prowadzi do miejscowości Pizuny, najmniejszej wioski w gminie Narol, znanej jako miejsce urodzenia bł. Siostry Bernardyny (Marii Jabłońskiej), przełożonej zgromadzenia Sióstr Albertynek. Na miejscu jej dawnego domu rodzinnego stoi dziś kaplica i ośrodek rekolekcyjny.
    5,4 km - dojeżdżamy do Łukawicy. Rejony Łukawicy, Brzezinek i Lipia to prawdziwe zagłębie archeologiczne. Odkryto tu cmentarzyska kurhanowe kultury ceramiki sznurowej. Należały one do tej samej grupy ludności, która wypasała bydło i przenosiła się z nim na coraz to nowe miejsca wzdłuż łąk nadrzecznych. Ludność ta chowała swoich zmarłych, paląc ich uprzednio na stosie i sypiąc w miejsce ciałopalenia nasyp zwany kurhanem. Kurhany otaczano palisadą drewnianą, którą nie-kiedy również palono. W Łukawicy zobaczymy jedno z najwydajniejszych źródeł Tanwi na Roztoczu Wschodnim.
    Przy drodze, pod ogromną pomnikową lipą stoi kamienny, biały krzyż z 1882 r., a w dole w pobliżu źródeł widać zabytkową kapliczkę z XIX wieku. Opuszczamy Łukawicę, mijając po prawej zjazd na Dębiny (5,8 km). Nadal poruszamy się szosą do Werchraty. Wyjeżdżamy na otwartą przestrzeń pól, z których odsłaniają się piękne, rozległe widoki. Po prawej stronie między polami, pośród wiekowych akacji stoi odnowiona kapliczka z obrazem i figurką Matki Bożej.
    7,9 km - dojeżdżamy do skrzyżowania dróg w Woli Wielkiej. W centrum wsi znajduje się kościół oraz zabytkowy drewniany zespół cerkiewny z dzwonnicą. Skręcamy w prawo, w kierunku Dębin (3 km), droga w lewo prowadzi do Werchraty (8 km). Mijamy stojący pod rozłożystą brzozą krzyż wapienny.
    9,9 km - docieramy do zabudowań wsi Jacków Ogród, zwanej też Icków Ogród. Obecnie jest to część sołectwa Wola Wielka. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo na Dębiny, droga prosto umożliwia powrót do Łukawicy. W lesie, 100 m od drogi, po jej prawej stronie na niewysokim pagórku można odnaleźć kamienny krzyż z 1935 roku, postawiony na dawnym cmentarzu cholerycznym z roku 1915.

11,4 km - na krzyżówce w Dębinach skręcamy w prawo. W Jędrzejówce jedziemy przez pewien czas drogą z płyt betonowych, potem asfaltową. Na trasie napotkamy żółty drogowskaz kierujący w prawo, do miejsca odpoczynku nad wodą, na tzw. Stawiska. Za zabudowaniami wsi po lewej stronie drogi, na wzniesieniu porośniętym borem sosnowym, znajduje się cmentarz choleryczny, na którym stoi wysoki krzyż z 1848 roku. Przejeżdżamy przez most na Tanwi. Po prawej stronie na wzgórku znajduje się kamienny krzyż dziękczynny.
15,4 km - na skrzyżowaniu w centrum Lipska skręcamy w lewo. Jesteśmy na drodze, którą jechaliśmy na początku wycieczki.
16,0 km - wycieczkę kończymy na rynku w Narolu.

🚲 Trasa rowerowa: Nad stawy i do Pałacu

Trasę rowerową mieszkańcom Lubaczowa poleca Stokrotka21

Trasa prowadzi bitą droga do Rudy Różanieckiej. Tam znajduje się kilka stawów hodowlanych. Na kilku z nich za odpłatnością można łowić ryby. Można też kupić rybę złowioną. Dominuje tam bardzo smaczny, bez bez zbędnych zapachów karp. Dalej krętą, asfaltową drogą, obok nieczynnych kamieniołomów i rezerwatu Bukowy Las do Młynków z czynnym, kiedyś wodnym, dzisiaj elektrycznym młynem zbożowym. kręta ścieżka szlaku żółtego doprowadzi nas do Narola. Robimy objazd miasta i boczną drogą dojeżdżamy do Pałacu Łosiów. Kontynuując jazdę przez Narol Wieś, następnie wieś Paary wracamy do Suśca.

Przegląd i naprawa roweru

Utrzymywanie roweru w odpowiednim stanie technicznym to klucz do sukcesu. Co najmniej raz w roku rób przegląd swojego jednośladu. Idealnie jest robić to dwukrotnie - przed oraz po sezonie. W Internecie znajdziesz wiele poradników na ten temat, jak robić to poprawnie. Możesz również oddać swój sprzęt to serwisu rowerowego.

Sprawność roweru przełoży się na komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy. Jeśli regularnie będziesz go serwisować na pewno dłużej Ci posłuży.

Akcesoria rowerowe - co warto mieć?