Trasy na rower do 34 km od Lubaczowa. Pomysły na jednodniowy wypad. Gdzie w weekend 30 - 31 marca?

Szukasz pomysłu na wycieczkę rowerową z Lubaczowa? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Przygotowaliśmy 5 ciekawych propozycji tras. Są różne pod względem trudności czy odległości, dzięki temu każdy znajdzie coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 5 tras na wyprawę rowerową w odległości do 34 km od Lubaczowa. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Zobacz, jakie trasy rowerowe w pobliżu Lubaczowa proponujemy na weekend.

Ścieżki rowerowe w pobliżu Lubaczowa

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 5 tras rowerowych w odległości do 34 km od Lubaczowa, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w Lubaczowie ma być 21°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Podkarpackie Trasa 45 "Na pograniczu polsko-ukraińskim"

UM_Podkarpackie poleca trasę rowerzystom z Lubaczowa

Trasę proponujemy rozpocząć w miejscowości o egzotycznie brzmiącej nazwie Wielkie Oczy. Mimo niewielkich rozmiarów, znajduje się tu wiele interesujących zabytków, w tym aż trzy świątynie różnych wyznań. O wielokulturowości tych ziem świadczy bogata historia .
Trasa poprowadzona jest w pagórkowatym terenie Płaskowyżu Tarnogrodzkiego, częściowo wśród lasów. Z miejscowości wyjeżdżamy kierując się na zachód, za znakami Green Velo i słabo widocznego w terenie niebieskiego szlaku rowerowego. Jedziemy wśród pól słoneczników przez niewielkie wzniesienia aż do Potoku Jaworowskiego. Za miejscowością, w lesie, skręcamy w pierwszą drogę asfaltową w prawo. Pojedziemy nią przez prawie 5 km. W miejscu, w którym asfalt zakręca w prawo, odbijamy w lewo, w gruntową drogą, która po chwili ponownie zamieni się w utwardzoną szosę i doprowadzi nas do wsi Bihale. Mijamy urokliwy drewniany kościółek – dawną cerkiew, a po dojeździe do drogi głównej skręcamy w prawo. Po kilku kilometrach, na skrzyżowaniu, ponownie skręcamy w prawo i dojeżdżamy do Łukawca. To rozległa wieś, w której z pewnością naszą uwagę zwróci piękna drewniana, choć zaniedbana cerkiew . Znajdziemy ją po prawej stronie, tuż przed barem z niewielkim parkingiem. Kilkaset metrów dalej zobaczymy kolejne dwie świątynie, w tym jedną drewnianą .
Ostatnia część trasy to kilkukilometrowy leśny odcinek z niewielkim podjazdem. Po drodze napotkamy jeszcze pomnik poświęcony zwycięskiej bitwie partyzantów w lesie Łukawiec podczas II wojny światowej. Do punktu naszego startu jedziemy cały czas prosto drogą asfaltową.

ATRAKCJE NA TRASIE:

Wielkie Oczy – niewielka wieś o wyglądzie dawnego kresowego miasteczka. Korzenie osady sięgają przełomu XVI i XVII w. Do dziś zachowały się budynki świątyń, dające świadectwo barwnego tygla wielu narodowości na Kresach: cerkiew pw. św. Mikołaja Cudotwórcy – obecnie remontowana, jedyna w kraju cerkiew wzniesiona w konstrukcji szachulcowej, synagoga – dziś siedziba biblioteki i niewielkiej Izby Pamięci, dawny klasztor i kościół dominikanów – obecnie Sanktuarium Matki Bożej Pocieszycielki Strapionych. Warto jeszcze zobaczyć pozostałości cmentarza żydowskiego z XVIII w. oraz XVII-wieczny dwór obronny, w którym obecnie mieści się siedziba Urzędu Gminy.

Cerkiew greckokatolicka pw. św. Dymitra Męczennika w Łukawcu – z 1701 r. reprezentuje typ tradycyjnych świątyń drewnianych Kościoła Wschodniego. Stylem przypomina cerkwie w Radrużu i Gorajcu. W 1923 r. doczekała się zasadniczej przebudowy. Kolejne lata nie były łaskawe. Po II wojnie światowej stała opuszczona, następnie zamieniono ją na magazyn, a w 1987 r. strawił ją częściowo pożar. I choć jej wygląd został pieczołowicie odtworzony, do dziś pozostaje nieużytkowana.

Kościół pw. Objawienia Pańskiego w Łukawcu – modrzewiowa świątynia z lat 1754–1756, wielokrotnie remontowana. We wnętrzu znajdował się cudowny obraz Matki Bożej Łaskawej Opiekunki Chorych z XVII w. W 1990 r. przeniesiono go do nowego kościoła wybudowanego naprzeciw. Rok później został koronowany przez papieża Jana Pawła II.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Narol nr 4 Szlak niebieski

RowerempoRoztoczu poleca trasę mieszkańcom Lubaczowa

Długość trasy - ok. 20 km. Początek i koniec trasy - Rynek w Narolu. Przebieg: Narol - Krupiec - Łówcza - Huta Złomy (ścieżka dydaktyczno-przyrodnicza „Kobyle Jezioro" w rezerwacie Źródła Tanwi) - Dębiny - Jędrzejówka - Narol. Stopień trudności - średni. Oznakowanie: kolor niebieski.
0,0 km - z rynku w Narolu wyjeżdżamy drogą asfaltową w kierunku Lubaczowa. Po przejechaniu ok. 1 km, za cmentarzem skręcamy w lewo, w kierunku stadionu sportowego. Ta część Narola zwana jest Krupiec. Po lewej stronie ujrzymy cerkiew greckokatolicką odnowioną i zaadaptowaną na Centrum Koncertowo-Wystawiennicze. Zachęcamy do jej zwiedzania. W sezonie turystycznym informacji o obiekcie udzielają pracownicy GOK. Wyruszamy drogą asfaltową obok stadionu klubu sportowego „Roztocze Narol". Wjeżdżamy na drogę piaszczystą. Po lewej stronie stoi przydrożny krzyż wapienny - charakterystyczny element roztoczańskiego krajobrazu. Naszym oczom po lewej stronie ukazuje się wzniesienie „Kapelusz". Zachęcamy do wjazdu lub wejścia na jego szczyt, gdyż podziwiać z niego można przepiękne krajobrazy Roztocza i Puszczy Solskiej. Aby to uczynić musimy skręcić w lewo, na drogę w kierunku tego wzniesienia. Ze wzniesienia widać szeroką panoramę Narola, m.in. z kościołem, pałacem Łosiów z pięknym parkiem, ratuszem i ciekawą zabudową. Na zachodzie dostrzeżemy lasy bukowe rezerwatu Las Bukowy. Na południowym wschodzie wybijają się kopulaste pagóry, których wygląd oddają wiernie nazwy „Długi Goraj" i „Krągły Goraj". Są to najwyższe wzniesienia na Roztoczu po stronie polskiej. Po powrocie na nasz szlak wjeżdżamy w las mieszany, z dominującą sosną. W dalszym ciągu przemieszczamy się drogą gruntową. Na rozwidleniu dróg stoi kolejny krzyż wapienny. Skręcamy w lewo i jedziemy drogą prowadzącą do Łówczy Górnej, zaś prawe odgałęzienie prowadzi do Łówczy Dolnej. Wyjeżdżamy z lasu, po prawej wśród pól uprawnych ukazują się nam po prawej stronie resztki wału oraz rowu przeciwczołgowego wzniesionego latem 1940 r. przez Żydów osadzonych w obozie pracy w Płazowie. Były to niemieckie umocnienia przy granicy z ZSRR. Zachęcamy, aby zostawić w tym miejscu rowery i udać się na małą wycieczkę w celu obejrzenia zjawisk krasowych. W lesie wypływa ze źródełka mały strumyk, który następnie znika, by po kilkudziesięciu metrach znów się pojawić. Idąc na północ wzdłuż tego strumienia, dochodzimy do zadbanej kapliczki leśnej. W jej wnętrzu znajduje się źródełko wody. Zamieszczona jest też krótka historia, z której wiemy, że jest to kapliczka w Śniłówce. Wychodzimy pod górę, na pole uprawne, aby wrócić do miejsca, gdzie zostawiliśmy rowery. Unikamy w ten sposób przejścia przez podmokły teren. Jedziemy nadal drogą polną, podziwiając piękne krajobrazy, z samotnymi sosnami i gruszami. Tuż przed Łówczą warto zjechać w lewo, do starego cmentarza greckokatolickiego, na którym możemy podziwiać precyzyjną pracę ludowych artystów. Część nagrobków została odnowiona. Opuszczamy cmentarz i podchodzimy do pięknej drewnianej cerkwi z 1808 r. Powracamy do drogi, przejeżdżamy między nowym kościołem katolickim, a budynkiem dawnej szkoły podstawowej .
7,2 km - w centrum Łówczy skręcamy w lewo. Po lewej stronie towarzyszyć nam będzie głęboki jar z płynącą Łówczanką. Znajdujemy się tu na krawędzi Roztocza. Po prawej stronie zauważyć można resztki parku podworskiego. Na łuku drogi stoi kolejny piękny przydrożny krzyż wapienny. Po prawej, w oddali zobaczyć można niszczejące zabudowania gospodarcze dawnego PGR-u. Zjeżdżamy wybitnie widokową drogą do zabudowań wsi Huta Złomy. Przed nami piętrzy się masyw Wielkiego Działu - drugiego pod względem wysokości wzniesienia na Roztoczu Polskim (390,4 m n.p.m.).
11,8 km - dojeżdżamy do wsi Huta Złomy i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo, do rezerwatu Źródła Tanwi (0,8 km). W rezerwacie wytyczono ścieżkę dydaktyczno-przyrodniczą „Kobyle Jezioro". Na jej trasie stoi wieża widokowa, z której możemy podziwiać okolicę i polujące ptaki drapieżne. Powracamy do głównego skrzyżowania dróg w Hucie Złomy, skąd udajemy się na wprost, szosą w kierunku Lipska, wg znaków szlaku rowerowego Green Velo. W centrum Lipska skręcamy w lewo, do Narola.
18,7 km - wycieczkę kończymy na rynku w Narolu.

🚲 Trasa rowerowa: Koncepcja trasy

Trasę rowerową mieszkańcom Lubaczowa poleca Kamienny

Najważniejszym elementem, który wyznaczył trasę, były kamienne krzyże przydrożne.
Podczas tworzenia trasy szczególnie brane były pod uwagę najważniejsze elementy infrastruktury turystycznej ziemi lubaczowskiej, które pozwalają na bezproblemowe pokonanie trasy w kilka dni: istniejące trasy rowerowe, które posiadają już oznakowanie, oznakowane atrakcje i miejsca, punkty noclegowe, punkty gastronomiczne i sklepy spożywcze. Oprócz kamiennych krzyży przydrożnych, które są głównym aspektem trasy, zwrócono szczególną uwagę, by w zasięgu były też miejsca o szczególnym znaczeniu sakralnym: kościoły i kaplice, cerkwie, kapliczki.

🚲 Trasa rowerowa: Rowerem po Roztoczu Susiec nr 9 Do Krasnobrodu

Trasę rowerową mieszkańcom Lubaczowa poleca RowerempoRoztoczu

DO KRASNOBRODU, Trasa Nr 9, Gmina Susiec
Długość trasy – ok. 41 km, nawierzchnia: asfalt – 29 km, szuter – 5 km, droga gruntowa – 3 km, droga piaszczysta – 4 km. Stopień trudności – trasa bardzo trudna (spore wzniesienia i długie odcinki piaszczyste). Zalecany typ roweru – wyłącznie górski. Na trasie można zobaczyć: panoramę z wieży widokowej, wzniesienie Wapielnia, miasto i uzdrowisko Krasnobród, okazały drzewostan Krasnobrodzkiego Parku Krajobrazowego, źródła i górny bieg rzeki Sopot, zabytkowy kościół oraz zalew w Majdanie Sopockim II, panoramę Roztocza koło wsi Grabowica.
0,0 km – ze stacji PKP Susiec wyruszamy na zachód.
1,3 km – na skrzyżowaniu obok szkoły i GOK skręcamy w prawo. Za torami jedziemy prosto przez Grabowicę, aż do drogi wojewódzkiej nr 853 w Ciotuszy Nowej.
7,4 km – przekraczamy ruchliwą drogę wojewódzką „w lewo skos” i po 200 m skręcamy w prawo w uczęszczaną drogę gruntową. Najpierw poruszamy się na wschód, dalej na północny wschód. Tą drogą musimy poruszać się około 1,5 km aż do Łuszczacza. Niestety odcinek ten w większości jest piaszczysty i musimy być przygotowani na maszerowanie. Droga nie jest oznakowana, więc należy trzymać się głównego śladu i nie zmieniać głównego kierunku. Ułatwieniem może być poruszanie przy pomocy aplikacji Traseo, po pobraniu śladu GPS tej trasy.)
(Uwaga! Odcinek ten można łatwo pokonać jadąc drogą wojewódzką na wschód i następnie skręcić do Łuszczacza, ale należy liczyć się z niebezpieczeństwem związanym z dużym ruchem samochodowym).
9,1 km – z lasu wyjeżdżamy koło kościoła w Łuszczaczu i udajemy się szosą pod górę. Ze szczytu dostrzegamy wzniesienie Wapielni. Jedziemy na wprost do lasu, gdzie napotykamy znaki niebieskie szlaku rowerowego. Tuż przed szlabanem skręcamy w lewo w szutrową drogę (pozostawiając znaki niebieskie po prawej stronie), by dojechać do wsi Szur. Możemy tu też dojechać zgodnie ze znakami niebieskimi, ale czeka nas wówczas piaszczysty, ze wzniesieniami odcinek drogi. Po kolejnych 5 km najpierw szutrową, a następnie asfaltową ulicą Lelewela docieramy do centrum Krasnobrodu i kierujemy się do Punktu Informacji Turystycznej usytuowanego obok klasztoru.

31,6 km – na skrzyżowaniu jedziemy na wprost, by za kościołem skręcić w lewo, na zaporę zalewu. Przedostajemy się koroną zapory na drugą stronę zbiornika wodnego i przez las docieramy do skrzyżowania w Majdanie Sopockim Pierwszym.
33,6 km – z tego miejsca jedziemy szosą w lewo na wzniesienie w Kierunku Grabowicy. Ze szczytu podziwiamy typowy roztoczański krajobraz. Po przejechaniu całej miejscowości na skrzyżowaniu dróg skręcamy w prawo w kierunku Suśca.
40,8 km – koniec trasy na stacji PKP Susiec.

🚲 Trasa rowerowa: Cieszanów - Wielki Dział - Brusno - Radruż - Basznia - Cieszanów

Rowerzystom z Lubaczowa trasę poleca Erytryn

Trasa: Cieszanów - Gorajec - Ruda Różaniecka - Huta Złomy - Wielki Dział - Wola Wielka - Brusno - Horyniec Zdrój - Radruż - Huta Kryształowa - Basznia - Nowe Sioło - Cieszanów

Jak dbać o rower?

Miłośnicy jazdy na rowerze wiedzą, jak istotne jest utrzymywanie jednośladu w dobrym stanie technicznym. Jest to bardzo ważne dla komfortu oraz bezpieczeństwa podczas jazdy. Przegląd roweru powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. A najlepiej dwukrotnie - przed oraz po sezonie. Oczywiście, jeśli w trakcie sezonu zdarzą się jakieś uszkodzenia, najlepiej je od razu naprawić.

Serwisować sprzęt można samodzielnie lub oddając go w ręce specjalistów. Odpowiednio dbając o swój sprzęt zapewnisz sobie, że dłużej Ci posłuży. Jest to szczególnie istotne, jeśli często na nim jeździsz. Wbrew pozorom przegląd roweru nie jest taką prostą sprawą. Jeśli chcesz samodzielnie serwisować swój rower, koniecznie poszukaj poradników, w jaki sposób to robić.